W momencie, kiedy planuje się przeprowadzenie kampanii reklamowej, warto rozważyć wykorzystanie również gadżetów reklamowych. Najlepiej sprawdzają się w tej roli produkty spożywcze, które są smaczne i lubiane przez wszystkich. Nie mniej jednak zwykłe produkty muszą być przekształcone na gadżety reklamowe, by mogły brać czynny udział w kampanii reklamowej. Pozostaje zatem ustalenie, jak ma wyglądać nadruk umieszczany na wybranych gadżetach, a także jak konkretnie je rozdawać. Wiele zależeć będzie od rodzaju produktów i ich wielkości. Zatem im mniejsze gadżety reklamowe, tym więcej powinno ich być w zestawie. Natomiast większe gadżety reklamowe mogą być rozdawane pojedynczo.Jeśli poszukuje się sprawdzonych gadżetów reklamowych, to warto skorzystać z produktów spożywczych. Tak na przykład wszelkiego rodzaju słodycze reklamowe zawsze się sprawdzają w kampaniach promujących zarówno całą firmę, jak i poszczególne elementy z jej oferty. Wiele jednak zależeć będzie od tego, jaki rodzaj produktów zostanie wybrany, wszak kategoria jest naprawdę obszerna. W tym wypadku można kierować się popularnością produktów, ich smakiem, wielkością czy nawet kształtem.
W końcu chodzi o to, by słodycze reklamowe były dopasowane do treści, którą w ten sposób chce się klientom przekazać. Im więcej jest treści i informacji reklamowych, tym większe gadżety reklamowe powinno się wybrać. Wszystko to dlatego, że cały nadruk koniecznie musi być czytelny i wyraźny. Jeśli wybrane zostaną na przykład czekoladki, to można rozdawać klientom po jednej sztuce. Chyba że będą one w niewielkim rozmiarze, wtedy lepiej będzie wyglądał jakiś niewielki zestaw. Może on się składać z dwóch lub trzech tabliczek czekoladek.
Natomiast jeśli jako słodycze reklamowe wybrane zostaną cukierki, to z pewnością lepiej wyglądać będą w opakowaniu zbiorczym po kilkanaście sztuk. Takie gadżety reklamowe na pewno będą w stanie przekazać więcej informacji reklamowych, a do tego będą lepiej postrzegane przez klientów. Nie mniej jednak w przypadku cukierków można także rozdawać po jednej sztuce. Wiele tutaj zależy od miejsca wręczania oraz rodzaju kampanii reklamowej.