W walce z wszechobecną konkurencją nie można umniejszać roli gadżetów reklamowych wykorzystywanych w prowadzonej kampanii reklamowej. Ich siła nie zawsze jest odpowiednio ceniona przez niektórych przedsiębiorców, co negatywnie odbija się na ich wizerunku. Tymczasem, jak donoszą specjaliści z zakresu marketingu, gadżety reklamowe są nieocenionym i nierzadko najsilniejszym narzędziem w ręku poważnych biznesmenów. Aby jednak gadżety spełniały swoją rolę, muszą być odpowiednio dopasowane do profilu firmy i spełniać indywidualne oczekiwania docelowej grypy klientów.
Czym powinny się wyróżniać dobre gadżety reklamowe?
Na zadane powyżej pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko uzależnione jest od rodzaju branży, wielkości produkcji, rodzaju docelowych klientów – ich wieku, płci i pozycji społecznej. Najważniejsze jest jednak to, by były odpowiednio spersonalizowane, czyli zawierały nazwę reklamowanego produktu lub nazwę producenta i jego znak firmowy. Tylko taki gadżet będzie spełniał oczekiwaną rolę i posłuży jako skuteczny czynnik w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.
Gadżety, które mają dotrzeć do szerokiego grona przyszłych klientów powinny być również użyteczne. Tylko wówczas, gdy klienci będą chcieli je używać przez dłuższy czas, istnieje duże prawdopodobieństwo, że logo producenta zapadnie im na długo w pamięci. Bez wątpienia użytecznymi gadżetami są Breloczki reklamowe, kubki, długopisy i kalendarze.
Siła gadżetów
Badania przeprowadzone na zlecenie jednej z niemieckich firm jednoznacznie udowodniły, że wśród różnorodnych metod promocji firmy, największą siłę mają zwykłe gadżety reklamowe. Okazuje się, że osoby, które otrzymały różnorodne prezenty reklamowe (długopisy, breloczki reklamowe, scyzoryki) dłużej pamiętały nadrukowane na nich logo firmy, aniżeli te osoby, które widziały reklamę tego samego producenta w telewizji. Zgodnie z wynikami przedmiotowych badań jeszcze mniej zapada w pamięć reklama słyszana w radio.
Jaki nadruk na breloczkach
Jak wspomniano na wstępie, najistotniejsze jest spersonalizowanie gadżetów reklamowych, czyli nadrukowanie na nich znaku firmowego przedsiębiorcy. W ten sposób kreowany jest nie tylko wizerunek firmy, ale przede wszystkim tworzona jest jej tożsamość. Aby więc omawiane breloczki reklamowe spełniły swoją rolę, muszą koniecznie zawierać nadruk promowanej firmy. Jeśli oprócz kreowania tożsamości, gadżety mają nakłaniać do zakupu konkretnego produktu, warto, by zawierały również jego nazwę.